Skip to main content

چین به عنوان یکی از اصلی ترین قطب های تولید جهانی، شرایطی را برای بازرگانان بین المللی فراهم کرده است تا بتوانند دامنه گسترده ای از محصولات را با شرایط متنوع هزینه، خریداری و به مقصد کشور خود منتقل نمایند. همین گستردگی و تنوع باعث شده است تا چین مقصد اول برای وارادات بسیاری از اقلام ضروری، مصرفی و زیربنایی باشد.

فرآیند تجارت با تولید کنندگان چینی هم برای بازرگانان با تجربه همواره سودآور و همچنین آسان بوده است.

البته در این بین دو عبارت بسیار تعیین کننده است : آشنایی به قوانین و شرایط بازار چین و همچنین تجربه تجارت و بازرگانی.

سوددهی بالای بازرگانی و واردات از چین گاها موجب شده است که بازرگانان کم تجربه نیز بخواهند وارد این بازار شوند. موضوعی که در بسیاری از مواقع و به دلیل عدم توجه به دو نکته ذکر شده، متاسفانه باعث ضررهای گاها هنگفتی شده است.

مسئولیت و خط مشی ما در کارگو طالع هموارتر کردن این مسیر سودآور برای بازرگانان است. در ادامه شما را با برخی از مهمترین سرفصل ها در واردات کالا از چین آشنا خواهیم کرد. امیدواریم مطالعه این متن بتواند به شما در انتخاب های صحیح و کم ریسک کمک کند.

لازم به ذکر است کارگو طالع با ۱۷ سال سابقه موفق و با دارا بودن شعبات در شهر های گوانجو، شیشی، ایوو، قشم و دبی تمامی این مراحل را به کمترین هزینه و سریع ترین زمان برای شما انجام خواهد داد تا بیشترین بهره را از تجارت با چین ببرید

حقوق واردات از چین را بشناسید

واردات کالا همیشه قرار نیست در قالب کانتینرهای بزرگ و کشتی های باربری عظیم باشد. هر تاجری با توجه به بودجه و سیاست های کاری خود اقدام به واردات حجم معینی از کالا می نماید. این موضوع در رابطه با بازرگانی با کشور چین نیز صادق است.

وقتی شما از چین کالا خریداری می کنید، رسما تبدیل به واردکننده می شوید. شرکت کارگو طالع حتی اگر بسته شما کوچک باشد یا اینکه فقط برای مصرف شخصی باشد یا حتی ارزش آن خیلی زیاد نباشد درب منزل تحویل می دهند.  بدین شکل می توانید در پول و وقت خود بسیار صرفه جویی کنید.

اما قبل از واردات کالاهای تجاری از کشور تان بعنوان یک شرکت یا فرد باید بدانید آیا از حقوق واردات برخوردار هستید یا خیر.

:توجه

بسیاری از مقررات واردات تنها در مورد کالاهای وارد شده برای اهداف تجاری یا بازفروش اعمال می شوند. و تنها مقامات گمرک می توانند قضاوت کنند که چه چیزی صلاحیت مصرف شخصی را دارد. چندین چمدان شبیه به هم یا کیف های سدتی بسیار مشابه برای عبور از آزمون اعتبارسنجی بعنوان اقلام مورد استفاده برای مصرف شخصی کار سختی را در پیش دارند

همانگونه که در این دو مثال ساده مشاهده کردید؛ حتی یک کالای کوچک یا چند بسته مشابه نیز می تواند به کلی قوانین اعمال شده بر روی کالای وارداتی شما را تحت تاثیر قرار دهد. موضوعی که بسیاری از تاجران کم تجربه در امر واردات کالا از چین به آن آگاهی نداشته و در نتیجه هزینه تمام شده اقلام بسیار بیشتر از پیش بینی های آنها می شود. همین موضوع به صورت سلسه وار سایر ارکان کسب و کار آنها را تحت و شعاع قرار داده و می تواند یک سفر تجاری سود آور را به راحتی زیان ده نماید.

اما شما برای جلوگیری از این مشکل چه راهکاری دارید؟

شکل سنتی این موضوع دریافت مشاوره از بازرگانان و شرکت های باتجربه در این زمینه است. ما در کارگو طالع آمادگی داریم تا با کسب اطلاعات دقیق از شما، بهترین مشاوره ها را در زمینه انتخاب کالای وارداتی و از آن مهمتر نحوه انتقال آنها به کشور مقصد به شما ارائه دهیم.

ضمنا کارگو طالع با بهره مندی از دفاتر با سابقه در شهرهای مهم چین و همینطور بنادر منطقه ای همچون دبی و قشم به شما مشاوره هایی را ارائه می دهد تا در هر مرحله قادر باشید بهترین و کم هزینه ترین انتخاب ها را داشته باشید.

در شکل مدرن تر این همکاری شما می توانید تمامی فرآیند بازرگانی خود را به ما بسپارید تا با کمترین هزینه تمامی مراحل را پشت سر بگذارید. ما به شما بهترین و معتبرترین تولید کنندگان کالا مورد نیازتان را معرفی می کنیم. ضمنا در طول زمان تولید شما را از مراحل انجام کار مطلع کرده و در نهایت نیز با اشرافی که به قوانین واردات از چین داریم، بهترین مسیر بازرگانی و شرایط گمرکی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 کالاهایی که بنا دارید از چین وارد کنید را شناسایی کنید

شرکت های بازرگانی با فروش محصولات کسب درآمد می کنند.  انتخاب کالاهای نادرست به این معنا است که دارید زمان و پول خود را هدر می دهید.  اگر می خواهید یک واردکننده موفق باشید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که محصول درستی برای بازفروش انتخاب کنید.

بهتر است تا می توانید اطلاعاتی را درباره  کالاهایی که قصد واردات دارید جمع آوری نمایید.  توصیف کالا ، اطلاعات ترکیب محصول و هرگاه ممکن بود نمونه هایی از محصول را تهیه کنید.

این اطلاعاتی زمانی که می خواهید دسته بندی تعرفه را مشخص کنید خیلی به کارتان می آید. کد اظهار تعرفه برای تعیین نرخ عوارض اعمال شده بر کالاهایتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت

 

:پیشنهادی می کنیم

.کالایی را انتخاب کنید که دوستش دارید-با این کار عاشق کارتان می شوید

.کالای منحصربه فردی انتخاب کنید-تا بتوانید با قیمت بالایی بفروشید

کالایی انتخاب کنید که بتوانید در حجم زیاد وارد کنید-نتیجه اینکه هزینه ارسال کمتری در هر واحد پرداخت می کنید

اما حقیقتا رعایت تمامی این چند سرفصل برای هر بازرگانی کار آسانی نیست. برای رسیدن به پاسخ این سوالات شما باید تجربه کافی در امر بازرگانی و واردات کالا از چین داشته باشید. در کنار این موضوع شما باید به جامعه هدف و کالاهای مصرفی آنها نیز اشراف داشته باشید.

یکی از مسئولیت های کارگو طالع و خدماتی که به بازرگانان ارائه می دهد در همین ساختار است. ما به شما کمک خواهیم کرد تا منطقی و پر فروش ترین کالاها را وارد نمائید. شما باید تصویر درستی از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالای بازرگانی خود داشته باشید. در غیر این صورت فرآیند بازرگانی برای شما درآمدزا نخواهد بود.

 

مطمئن شوید کالاهایی که می خواهید از چین وارد کنید ورودشان به کشور مجاز است

به این عنوان بسیار توجه داشته باشید. شما باید در هر لحظه از مراحل بازرگانی و واردات کالا از چین به شرایط گمرکی و لیست کالاهای مجاز و غیر مجاز دسترسی داشته باشید. صرف سودآور بودن یک کالا به هیچ وجه تضمینی برای موفقیت شما در امر بازرگانی نخواهد بود.

گیرکردن کالا در گمرک، وضع تعرفه های سنگین و یا عدم ترخیص کالای وارداتی شما می تواند ضررهای هنگفتی به کسب و کار شما وارد نماید. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم در صورتی که از قوانین به روز گمرکی آگاهی ندارید، قبل از هر اقدامی کالای مورد نظرتان را بصورت دقیق در این فهرست ها جستجو نمائید.

البته در این بخش نیز می توانید از خدمات کارگو طالع استفاده کنید. کارشناسان گمرکی ما با تجربه طولانی می توانند مشاوره های ارزشمندی در این زمینه ارائه نمایند.

برخی کالاها اجازه واردات ندارند. کشورهای مختلف کالاهای غیرمجاز متفاوتی دارند.  همچنین مطمئن شوید که دولت شما برای کالاهایی که بنا دارید وارد کنید مجوز، محدودیت یا مقرراتی وضع کرده است یا خیر.

مسئولیت اطمینان از اینکه کالاها با قوانین و مقررات مطابقت دارند بر عهده وارد کننده (شما) است.

واردات کالاهایی که ایمن نیستند، آنهایی که الزامات قانون بهداشت را رعایت نکرده اند یا اینکه محدودیت ها را نقض کرده اند می توانند در نهایت منجر به جریمه پولی و مجازات شوند.  در بهترین حالت چنین کالاهایی قرنطینه شده و احتمالا معدوم می شوند

همانطور که مشاهده می کنید، لیست این موارد و الزامات اصلا کوتاه نیست. پس اگر نسبت به آنها آگاهی کافی ندارید؛ حتما از مشاوره کارشناسان یا بازرگانان با تجربه استفاده کنید.

 

کالاهایتان را دسته بندی کرده و هزینه بهای تمام شده را محاسبه کنید

شماره تعرفه 10 رقمی هر یک از اقلامی که وارد می کنید را تعیین کنید.  این اعداد همراه با گواهی مبدا کالا برای تعیین نرخ عوارضی که باید هنگام واردات پرداخت کنید استفاده می شود.  سپس بهای تمام شده را محاسبه کنید.

به اصطلاحات بین المللی بازرگانی توجه کنید و قبل ازانجام سفارش مجموع بهای تمام شده را محاسبه نمایید.  به طور مثال، سه مورد زیر را با هم جمع بزنید

قیمت کالا را از فروشنده بگیرید

هزینه های ارسال را از شرکت حمل بار چین (مثل ما) دریافت کنید

هزینه های ترخیص از گمرک، عوارض و مالیات و حمل و نقل زمینی به انبارتان را محاسبه کنید

اگر حساب شده و با برنامه عمل کنید قطعا واردات کالا از چین برای شما سودآور خواهد بود. اما بی توجهی به هر یک از این سه رکن اصلی می تواند هزینه تمام شده کالای شما را تا حد غیر قابل پیش بینی افزایش دهد. افزایش هزینه تمام شده کالا یعنی فروش سخت تر آن در بازار هدف.

 

عرضه کننده خود در چین را بیابید و سفارش دهید

در هنگام سفارش کالا و پس از یافتن یک عرضه کننده معتبر و توانمند حالا نوبت به آگاهی شما از نحوه تنظیم قرارداد و درخواست پیش فاکتور می رسد. شما باید اعتبار قانونی هر یک از این اوراق را بدانید تا در زمان بروز هر گونه مشکلی بتوانید از حمایت های قانونی برخوردار باشید. ضمنا داشتن پیش فاکتور نهایی کالای مورد نیازتان می تواند تا حد زیادی شرایط واردات کالا از چین و هزینه های آن را تعیین نماید.

به فروشنده، ارسال کننده یا صادرکننده سفارش دهید و شرایط و ضوابط مورد استفاده در ارسال را بشناسید.

زمانی که عرضه کننده خود را پیدا کردید، از او برای خریدهای آینده یک پیش فاکتور طلب کنید که در آن شماره سامانه هماهنگ شده شماره گذاری کالا ، شرح و ارزش هر قلم از اجناس قید شده باشد.  پیش فاکتور شما باید وزن و ابعاد بسته بندی شده و همچنین تاریخ خرید را نشان دهد

پیش فاکتور چیست؟ یک سند غیرالزام آور است که به شما در بودجه بندی خرید هایتان در آینده کمک می کند.  پیش فاکتور نه سفارش خرید است نه تعهد قانونی ایجاد می کند

توجه

مطمئن شوید که عرضه کننده با ارسال کالا با شرایط FOB (تحویل روی عرشه) از نزدیک ترین بندر یا فرودگاه موافقت می کند زیرا این مساله هزینه های ارسال را تا حد زیادی کاهش داده و نظارت شما را نسبت به ارسال بیشتر می کند.

به طور مثال، اگر از چین واردات می کنید و نزدیک ترین بندر به عرضه کننده گوانجو است، باید .شرایط گوانجو را درخواست کنید

اگر سفارش شما آزمایشی است یا محموله کوچکی است کارگو طالع هم مناسب خواهد بود

در نظر داشته باشید که ارسال دریایی خیلی آهسته است به این معنا که در مقایسه با خرید کالاهای داخلی نیاز به برنامه ریز بلندمدت تری دارد. گذشته از این، زمان مورد نیاز برای صادرات کالا شامل تهیه اسناد، جابجایی درون مرزی، ترخیص از گمرک و دست و پا کردن یک کانتینر در بندر یا پایانه می توند تا 7 روز زمان ببرد

به طور کلی توصیه می کنیم که حداقل سه ماه قبل از اینکه نیاز داشته باشید کالاها درب خانه تان باشند سفارش دهید

توجه به این نکته به ویژه برای بازرگانانی که کالای خاص فصلی وارد می نمایند بسیار اهمیت دارد. هر کالایی هر قدر هم با ارزش در زمان عرضه صحیح می تواند سودآور باشد. در صورتی که زمانبندی درستی برای ثبت سفارش و واردات کالا از چین نداشته باشید؛ ممکن است این فرصت را از دست بدهید.

:ما پیشنهاد نمی کنیم

پیشنهاد نمی کنیم همیشه به دنبال نازل ترین قیمت باشید.

اگر به شما پیشنهاد قیمتی شد که خیلی ارزان تر از دیگر قیمت ها بود، اعتماد نکنید.  باید بدانید که در چین چیزی به عنوان پایین ترین قیمت وجود ندارد، همیشه قیمت پایین تری وجود دارد.  نازل ترین قیمت ریسک بالایی را از نظر کیفیت، کمیت یا شهرت  به همراه دارد.

فقط یک عرضه کننده قابل اعتماد پیدا کنید و به شیوه ای سالم با آنها رشد کنید

این موضوع هم متاسفانه بسیاری از بازرگانانی کم تجربه ای را که قصد واردات کالا از چین را داشته اند درگیر خود کرده است. هرگز به قیمت خیلی نازل در برابر دریافت یک کالای بی کیفیت قانع نشوید. این موضوع می تواند در کوتاه مدت آسیب های جدی به کسب و کار شما وارد کند. بهتر است بدانید دقیقا چه کالایی و با چه کیفیتی در کشور مقصد دارای بازار مناسبی است.

همیشه قیمت کمتر تعیین کننده بازار رقابتی نیست. پس به کیفیت و منحصر به فرد بودن کالای خود بسیار توجه داشته باشید.

عدم تشریح جزییات کالا

اگر شما به صورت کاملا واضح درباره ویژگی های کالای مورد نیازتان با عرضه کننده صحبت نکید، آنگاه به احتمال زیاد دقیقا همان چیزی را دریافت خواهید کرد که نمی خواستید.  وقتی به طور دقیق توضیح ندهید یعنی کارخانه برای صرفه جویی در هزینه به جای شما تصمیم خواهد گرفت

مواد و فرایند تولید هر یک از کالاها را با وسواس بررسی کنید تا درباره کالاهایی که خرید می کنید مطمئن باشید

مطمئن شوید عرضه کننده شما همه مشخصات محصول هدف شما اعم از بسته بندی را کاملا تایید کرده است.  گاهی اوقات، لازم است نمونه برای بررسی مجدد بفرستید

اظهار بی اعتمادی نسبت به عرضه کننده

تجارت بین الملل بر مبنای اعتماد متقابل است.  اگر به عرضه کننده خود اعتماد ندارید هیچ کسی در کارخانه مراقب تولید شما نخواهد بود و هیچ کس زمانی که به دردسر می افتید صمیمانه به شما کمک نخواهد کرد

در نتیجه عاقلانه ترین روش، توجه به انتخاب صحیح یک تولید کننده معتبر و نام آشنا از همان ابتدای کار است. ما می توانیم برای کالای مورد نیاز شما لیستی از بهترین و خوشنام ترین تولید کنندگان را به شما معرفی کنیم.

برای جلوگیری از دغدغه های آتی که معمولا جبران ناپذیر هستند بهتر است تنها با تولید کنندگانی کار کنید که به محصول و تولید نهایی آنها اطمینان داشته باشید.

 

شروع به حمل بار خود از چین کنید

 

ارسال کالا هزینه های زیادی به همراه دارد از جمله هزینه کانتینر، بسته بندی، جابجایی بار در پایانه و هزینه های ترخیص  برای اینکه تصویر کاملی از هزینه های ارسال در ذهن خود داشته باشید، همه این فاکتورها را  باید در نظر داشته باشید کارگو طالع تمامی این مراحل را با کمترین هزینه برای شما انجام میدهد

زمانی که از پیشنهاد قیمت راضی بودید، اطلاعات تماس عرضه کننده خود را برای ما ارسال کنید.  ما محموله شما را از آنجا برمی داریم.  ما ارتباط نزدیکی با شما و عرضه کننده تان حفظ  کرده و از اینکه حمل و نقل کالای شما سریع و ایمن است اطمینان حاصل می کنیم.

جزییات را بررسی کنید

نکات مهم هنگام واردات از چین

کارگو دریایی

کارگو هوایی

خدمات شرکت کارگو

 

:پیشنهاد می کنیم

همیشه تاخیرهایی که ممکن است در طول فرایند رخ دهد را در نظر داشته باشید، مثلا کالاها ممکن است به موقع تولید نشوند، کشتی ممکن است طبق زمان بندی حرکت نکند، کالاها ممکن است در گمرک نگه داشته شود. آماده باشید و مطابق آن برنامه ریزی کنید

توقع نداشته باشید محموله شما همین که در کارخانه تولید شد بندر را ترک کند. زیرا حمل و نقل محموله شما از کارخانه به بندر 1 تا 2 روز طول می کشد.  و فرایند اظهار در گمرک  باعث می شود محموله شما حداقل 1 تا 2 روز در بندر بماند

گذشته از این، در برخی موارد تنها یک فراوانی مسیر در هر هفته وجود دارد.  اگر این روز از هفته را از دست بدهید باید تا هفته بعد صبر کنید.

یک شرکت حمل و نقل یا کارگو مناسب انتخاب کنید

تدارکات و لجستیک جنبه بسیار مهمی از تجارت امروزی است.  هزینه های ارسال دربرگیرنده هزینه های غیرمستقیم حمل کالاها از نقطه مبدا به بازار مقصدشان هستند

اگر یک کارگو مناسب انتخاب کنند  کارها بصورت منظم پیش می رود ، هزینه ها قابل مدیریت و جریان وجه نقد پیوسته خواهد بود

و اگر کار به درستی پیش نرود ممکن است باعث افزایش هزینه و اتلاف پول شود.  در بدترین حالت ممکن است با یک مدل کسب و کار شکست خورده مواجه شوند که در نهایت باید تعطیل شود.  شرکت ها اگر تدارکات را به خوبی مدیریت نکنند همینطور پولشان هدر می رود

در نتیجه انتخاب یک کارگو و شرکت حمل و نقل معتبر می تواند نقشی کلیدی در تجارت و واردات کالا از چین توسط شما داشته باشد. این مرحله را جدی بگیرید تا تمامی زحمات و ملاحظات شما نقش بر آب نشود.

محموله خود را ردیابی کرده و برای رسیدن آن آماده شوید

 

ارسال بین المللی کالا زمان بر است.  به طور مثال، کالاهای ارسالی از چین معمولا ۷ روز زمان می برند تا به ایران و امارات برسند.

در طول این زمان، فاکتور، پکینگ لیست، بارنامه و دیگر مدارک بار را چک کنید اگر مشکلات بوجود آید که باید آنها را حل کنید، باید بدانید کالاهایتان زمانی که قرار است از گمرک کشورتان ترخیص شود چه مراحلی را طی می کند

بار خود را دریافت کنید

زمانی که کالاها رسید، مقدمات ترخیص کالا را فراهم کنید (و اگر ممکن بود قرنطینه کنید).  اگر همه کارها خوب پیش برود، نوبت به برداشتن مرسوله می رسد.

اگر خدمات درب منزل کارگو طالع را انتخاب کنید، می توانید با خیال راحت منتظر رسیدن بار خود در آدرس ارائه شده باشید

خلاصه

کارگو طالع با ۱۷ سال سابقه موفق و با دارا بودن شعبات در شهر های مهم چین از جمله گوانجو، شیشی و ایوو تمامی این مراحل را با کمترین هزینه برای شما به انجام میرساند تا در وقت و هزینه تان صرفه جویی کنید و بهترین بهره را از تجارت با چین ببرید

این نکات را رعایت کنید، تحقیق کنید و از واردات از چین سود کنید

به خاطر داشته باشید تک تک انتخاب ها و تصمیمات شما در مراحلی که به آن اشاره کردیم تضمین کننده سودآوری و موفقیت کسب و کار و واردات از چین خواهد بود.

امیدواریم در تجارت بین الملل موفق باشید

کارگو طالع آماده خدمت رسانی به شماست

دیدگاه شما چیست؟