Skip to main content

کیفیت خرید کالا از چین زمانی اهمیت خود را در اقتصاد ایران نشان می دهد که شما بدانید حدود یک چهارم کالای مصرفی ایرانیان، اقلامی است که از کشور چین وارد می شود. در صورتی که بازرگانان بتوانند کالای مورد نیاز خود را با شرایط بهتری خریداری نمایند، طبیعتا هزینه ها و ریسک واردات کالا کاهش یافته و این امر موجب کاهش قیمت تمام شدهی کالا برای مصرف کنندهی ایرانی می گردد. در نتیجه در یک فرآیند صحیح واردات کالا، همه برنده خواهند بود.

خرید آسان کالا از چین

چین بزرگ ترین کشور تولید کنندهی دنیا است. در هر شهر و استانی از چین، مراکز تولید به صورت کارگاه های کوچک تا کارخانه های بزرگ وجود دارند. بازرگانان بسیاری هر ساله به این کشور مراجعه می کنند تا بتوانند بخشی از نیازهای منطقه ای یا کشور خود را برطرف نمایند؛ اما خرید کلا از چین کار خیلی آسانی هم نیست به ویژه اگر تجربهی کافی در این زمینه نداشته باشید و یا این که بخواهید بر روی کالایی جدید که آشنایی کافی با آن ندارید، سرمایه گذاری کنید.

ما در کارگو طالع قریب به 17 سال است که در شهرهای گوانجو، شیشی و ایوو با تاسیس دفاتری در خدمت بازرگانان ایرانی هستیم تا در حد توان بتوانیم این فرآیند را برای آنها تسهیل بخشیم. کارشناسان متخصص کارگو طالع با شناخت جامع از تولیدکنندگان مطرح و خوشنام چینی می توانند بهترین شرایط خرید کالا از چین را برای بازرگانان فراهم نمایند.

 

مراحل قانونی خرید کالا از چین

خرید کالا در چین نیازمند طی کردن دقیق تمامی مراحل خرید است. در این بین نیاز است شما با برخی از قوانین تجاری این کشور آشنا باشید و همچنین بتوانید به خوبی از عهدهی تنظیم یک قرارداد منصفانهی فروش، بربیایید. قراردادی که در آن تمامی شرایط مهم از جمله موارد زیر در نظر گرفته شده باشد.

 

تعیین دقیق شرایط تولید کالای مورد نظر شما در کشور چین

زمان بندی دقیق شرایط تولید و تحویل کالا

تعیین شرایط دقیق حمل و بار و تحویل کالای تولید شده

یک بازرگان خوب لزوما نباید یک وکیل کاردان نیز باشد. شما می توانید این بخش از کار را به متخصصین امین کارگو طالع واگذار نمایید تا آنها با شناختی که از بازار چین و تولیدکنندگان آن دارند، بهترین شرایط قرارداد را با خوشنام ترین تولیدکنندگان کالای مورد نظر شما انعقاد نمایند. در این روش پیشنهادی ما، تمامی فرآیند خرید کالا از چین توسط متخصصین ما انجام می گیرد و شما مرحله به مرحله در جریان فرآیند پیشرفت کار قرار خواهید گرفت. همان طور که گفتیم انجام امور بازرگانی با کشور چین، کسب و کاری سودمند است؛ البته در صورتی که از تجربهی افراد متبحر در این زمینه استفاده نمایید. زمانی که شما با یک شرکت حمل و نقل و بازرگانی خوشنام همکاری کنید، بسیاری از دغدغه های مرسوم امور بازرگانی را نخواهید داشت. دغدغه هایی همچون ریسک حمل و نقل ناصحیح کالا، عدم توانایی در عقد قرارداد قانونی و محکم با شرکت تولیدکنندهی چینی و همین طور چالش مهم ترخیص کالا.

کارگو طالع اعتقاد دارد یک خدمات رسانی کامل و استاندارد باید شامل تمامی فرآیندهای یک کسب و کار باشد. به همین دلیل ما در کارگو طالع، چرخهی کامل بازرگانی خرید کالا از چین را برای شما به صورت خرید عمده از چین و حتی خرید خرده بار از چین، فراهم کرده ایم. این فرآیند شامل :

 

دریافت دقیق نیازها و شرایط درخواستی محصول مورد نظر شما

ارائهی لیست جامعی از تولیدکنندگان معتبر و خوشنام چینی

ارائهی پیشنهادات جامع در جهت خرید بار عمده از کشور چین

ارائهی پیشنهادات جامع در جهت خرید خرده بار از کشور چین

معرفی بهترین روش بسته بندی و حمل بار در جهت کاهش هزینه ها و ریسک حمل کالا از کشور چین

تحویل کالا در بندر درخواستی شما و انجام تمامی امور گمرکی و ترخیص کالا

ضمنا کارگو طالع خدمات تحویل کالای درب به درب نیز دارد.

یکی دیگر از نکاتی که در خرید کالا از چین می تواند علاوه به کیفیت کالا، سود بازرگانی شما را نیز افزایش دهد، خرید بدون واسطه کالا از تولیدکننده دست اول است. متاسفانه برخی از واسطه ها در کشور چین تا به حال مشکلات حقوقی بسیاری برای بازرگانان ایرانی به وجود آورده که باعث ایجاد صدمات مالی سنگین و همین طور اتلاف وقت آنان گردیده است. ما در کاگو طالع با سال ها تجربه توانسته ایم لیستی جامع از تولیدکنندگان برتر چینی را به دست آوریم تا شما به طور مستقیم بتوانید قرارداد خود را با تولیدکنندهی کالا منعقد نمایید. ضمنا کارشناسان حقوقی کارگو طالع در کشور چین، با دقت تمامی بندهای قرارداد شما را تنظیم می کنند تا خیال شما از تمامی فرآیندهای قانونی خرید کالایتان راحت باشد. با این کار تمامی ریسک های کلاهبرداری یا دریافت کالای غیر استاندارد برطرف می گردد.

در هنگام سفارش کالا از کشور چین، توجه به موارد زیادی اهمیت دارد. متاسفانه برخی از بازرگانان ایرانی که تجربهی کافی در این زمینه نداشته اند و به صورت فردی و بدون بهره بردن از متخصص، اقدام به خرید کالا از چین نموده اند، دچار مشکلات عدیده ای گردیده اند. گاهی وقت ها یک مشاورهی کوچک در رابطه با مسائل حقوقی یا عقد قرارداد می تواند از یک زیان چند صد میلیونی در هنگام تحویل کالا جلوگیری نماید. همان طور که بارها تکرار کرده ایم، فرآیند خرید کالا از چین امری کاملا تخصصی است. برخی از مسائل مهم همچون روش بیمه کالا و یا نوع بسته بندی و ارسال آن می تواند تاثیرات چشم گیری در قیمت تمام شدهی کالا داشته باشد.

یک مشاور متبحر به خوبی می تواند قراردادی برای شما تنظیم نماید که تولید کنندهی چینی را ملزم به حفظ منافع شما نماید. در صورتی که آگاهانه اقدام به خرید کالا از کشور چین نمایید و شرایط بسته بندی و تحویل کالا را به صورت دقیق و با توجه به منافع خود تنظیم نمایید، از بسیاری از هزینه های حمل کالا، خواهید کاست. متاسفانه بسیاری از بازرگانان ایرانی که با بندهای مربوط به بسته بندی و تحویل کالا آشنا ندارند، متحمل هزینه های سنگینی در هنگام حمل و نقل کالا شده اند.

چه قصد داشته باشید بر روی یک کالای خاص و به صورت عمده سرمایه گذاری کنید و یا این که می خواهید جهت آشنایی با بازخوردهای بازار، اقدام به خرید خرده بار نمایید، کارگو طالع به صورت جامع در خدمت شما است. ما با پنج دفتر فعال در شهرهای گوانجو، شیشی، ایوو، قشم و دبی سال ها است چرخهی کامل خدمات بازرگانی و حمل و نقل کالا را از زمان ثبت سفارش و تولید تا حمل و نقل و ترخیص کالا انجام می دهیم. کارشناسان امین و متخصص ما در خدمت شما هستند.

امیدواریم کسب و کار شما شاهد رونق و رشد قابل توجهی باشد. کارگو طالع در تمامی فرآیندهای خریداری، حمل بار و ترخیص گمرک در کنار شما است تا بتواند بسیاری از دغدغه های شما را در این موارد کاهش دهد.

دیدگاه شما چیست؟